Het is momenteel druk in de huisartsenpraktijk. Daarnaast hebben we helaas te maken met een onderbezetting bij onze assistentes. Landelijk is er al langer sprake van een personeelstekort in de zorg en het is dus moeilijk om vervanging te regelen.
Vanwege de onderbezetting kan het zijn dat wij niet altijd de service kunnen verlenen, die u van ons gewend bent. Dit betekent o.a. dat we telefonisch moeilijker bereikbaar zullen zijn op bepaalde dagen en/of tijden en dat er soms geen assistente aan de balie zit. Wij vinden dit uiteraard erg vervelend, en doen ons best hiervoor zo snel mogelijk een oplossing te vinden.
Via onze website en het telefoonbandje zullen wij u over de actuele situatie informeren. Voor spoedsituaties zijn we vanzelfsprekend de hele dag telefonisch bereikbaar!
Ook merken we in de praktijk dat er steeds meer vragen op ons af komen. Op een gemiddelde dag wordt onze praktijk 50 tot 75 keer gebeld. Het is een uitdaging om al die vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. U kunt ons daarbij helpen. Bijvoorbeeld door bij klachten eerst de website Thuisarts.nl te raadplegen of door uw klachten in te vullen op de app moetiknaardedokter.nl.
Verder is het via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net (MGn) mogelijk om online uw dossier in te zien (o.a. labuitslagen), herhaalmedicatie te bestellen, een afspraak te maken bij de huisart/assistente of een vraag te stellen aan de huisarts/assistente. Kijk op onze website voor meer informatie.
Hieronder vindt u meer uitleg over de verschillende applicaties.
Thuisarts.nl
De website Thuisarts.nl geeft betrouwbare informatie van uw huisarts over gezondheid en ziekte.
In deze situaties kan de site u helpen:
• U heeft klachten en u wilt weten wat u ertegen kunt doen.
• U twijfelt of u naar de huisarts moet met een klacht.
• U wilt meer weten over een bepaalde ziekte.
• U zoekt informatie over gezondheid en ziekte.
Moet ik naar de dokter?
Vreemde uitslag of hoge koorts? Misschien belt u meteen met de doktersassistente als u niet goed weet of een bezoek aan de huisarts nodig is.
Met de app Moet ik naar de dokter? kunt u zelf beoordelen of het nodig is om naar de huisarts te gaan. De app geeft aan wat u kunt doen om u beter te voelen. En in welke gevallen u wél moet bellen met de huisarts. U kunt ook de app downloaden.
MijnGezondheid.net
Met MijnGezondheid.net regelt u online uw gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek. U logt in met uw DIGID. Aan het portaal MijnGezondheid.net is de app MedGemak gekoppeld voor op uw mobiele telefoon.
We doen als praktijk ons best om iedereen die dat nodig heeft op tijd te helpen, maar niet altijd kan alles meteen. We rekenen hiervoor op uw begrip en uw geduld.
Maandag is de meest drukke dag van de week. Als u een vraag heeft die kan wachten, zou het fijn zijn als u later in de week belt.
Dank u wel voor uw medewerking.
Team Huisartsenpraktijk Nieuwkuijk